Profile banner
Profile picture

Olax

@torkson.bsky.social

Narcist met een klein hartje

created September 18, 2023

496 followers 137 following 7,189 posts

view profile on Bluesky

Posts

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Waarom ben je zo bang voor ons, eigenlijk?

6/9/2025, 5:28:14 AM | 0 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

I'm not trans, I think, and I'm actively avoiding sexual intimacy with other people wherever I can - or as the cool kids would say: #cishetace - but I think over 30 percent of your posts make me want to be enjoyed by someone who I can only assume to be a very experienced, professional girl enjoyer.

5/9/2025, 11:02:01 PM | 1 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social)

Just Stop Fast Fashion.

📷: Nienke Maat (gepikt van archive.is/k14IW)
5/9/2025, 10:56:30 PM | 5 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social)

Actievoeren werkt!

5/9/2025, 8:14:23 PM | 6 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Dat de zon door de wolken breekt zou een wolkbreuk moeten heten. Een hele harde regenbui is meer een wolkuitelkaarval. Dat is toch geen breken, joh. Geef mij een breuk!

5/9/2025, 3:06:42 PM | 1 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

The slutty facts (which are the best facts, obviously).

5/9/2025, 3:05:20 PM | 1 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Just stating the facts.

5/9/2025, 3:02:27 PM | 1 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Antifascist Antifastfashion (@afafafa.is.teveel.online) reposted reply parent

Kopen = slopen.

5/9/2025, 2:50:28 PM | 2 1 | View on Bluesky | view

Profile picture Antifascist Antifastfashion (@afafafa.is.teveel.online) reposted

Groninger Krant geeft het woord aan @xrnl.bsky.social, en neemt het persbericht van Just Stop Fast Fashion woord voor woord over. Mooi! Want dat is de boodschap waar het natuurlijk eigenlijk om gaat. Sowieso veel goede pers over gisteravond. Wat een positieve actie!

5/9/2025, 2:57:25 PM | 4 1 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social)

Ik weet dat actievoeren niet om ego gaat, en zo, en daar ben ik groot voorstander van, maar ik had 'donderdag sloopavond!' gesuggereerd, en ik ben best trots dat Afafafa én XR Media dat hebben overgenomen. Volgende wordt denk ik wel weer gewoon op een sloopzondag, hoor.

5/9/2025, 12:35:16 PM | 3 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

We doen dit in Den Haag voor Buitenlandse Zaken nu al bijna 2 maanden achtereen, en ik ga er nog steeds geregeld een uurtje zitten luisteren om mezelf te helpen herinneren waarom ik het ook alweer doe.

5/9/2025, 1:16:40 AM | 1 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social)

Gouke Moes, met de stem van een partij waar 485.551 mensen op gestemd hebben, lijkt te insinueren dat het beter zou zijn om toe te geven aan nazi's dan tegenover nazi's te staan.

4/9/2025, 11:39:32 AM | 2 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Naast de weggewuifde dromen, in het laatje van het nachtkastje van de toekomst van wat nooit geweest zou kunnen zijn, natuurlijk. Dûh.

4/9/2025, 4:35:52 AM | 2 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Ik neem aan dat 'hijgere' eigenlijk 'hijgerige' zou moeten zijn, maar nu dit er zo staat, past ie wel mooi op de wijs van @submarinevorbei.bsky.social.

4/9/2025, 4:32:13 AM | 0 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Ik stond laatst met een bordje op het Malieveld en toen werd het overal ter wereld vrede en bestond er geen honger meer en was kleren dragen niet meer dodelijk en luisterden mensen eindelijk écht naar elkaar en hielden m'n ouders weer van me.

4/9/2025, 4:27:48 AM | 3 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Wat denk jij dat 'legaliseer' betekent?, hahaha!

4/9/2025, 4:24:44 AM | 1 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Hagelslag om de gestamptemuisarm.

4/9/2025, 3:49:34 AM | 1 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social)

Actievoeren werkt.

3/9/2025, 1:17:30 PM | 4 1 | View on Bluesky | view

Profile picture Egel (@egel.bsky.social) reposted

@fnv.bsky.social doen jullie ook mee als het zo ver is. Bereiden jullie je vast voor?

3/9/2025, 11:39:26 AM | 20 11 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Je verontwaardiging is niet alleen valide, maar terecht, maar toch moet ik @submarinevorbei.bsky.social taggen omwille van 'Jemenitische snackbareigenaar'. Laten we doen alsof er zo tenminste nog iets positiefs uitkomt.

3/9/2025, 12:42:37 PM | 1 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Jawel. Ga weg.

2/9/2025, 10:00:58 PM | 1 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social)

Met klem!

2/9/2025, 5:52:53 PM | 2 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Nou ja, het is wel specifiek AT5, en we kunnen dat natuurlijk best nog wel herstellen.

2/9/2025, 1:15:34 PM | 0 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social)

Dit is echt zo ongelooflijk kut en zo ontzettend een reden voor iedere activist en demonstrant om nooit meer met AT5 te praten.

2/9/2025, 12:43:52 PM | 2 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Dat is wel hoe het in Asterix gaat.

2/9/2025, 10:08:28 AM | 3 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Het zou wel snel repetitief worden, omdat de mensen die jij kritisch bevraagt allemaal alleen maar het allerverdrietigste muziekstuk ooit voor zichzelf kunnen spelen op de allerkleinste viool ter wereld.

2/9/2025, 8:22:16 AM | 2 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Dan heb ik "En hoe weet chatGPT dat we dat willen horen?" verkeerd geïnterpreteerd.

2/9/2025, 7:40:21 AM | 0 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social)

#topo

Mijn wekelijkse slaapkamerfrustratie Groeit uit tot een gezondheidssituatie Ik denk steeds: ik kan best m'n bed opmaken Maar het blijft vechten met dat [screenshot van een landkaart met in het midden een meer dat Typhus Lake heet]
2/9/2025, 6:29:56 AM | 10 1 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Mensen zijn ontzettend makkelijk voorspelbaar, blijkt keer op keer. ChatGPT weet helemaal niks, natuurlijk, ook niet wat we willen horen. Het is een programma dat in reactie op menselijke input de statistisch waarschijnlijkste woorden en zinnen op het scherm zet.

2/9/2025, 1:57:46 AM | 1 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Je bent niet iemand met wie ik in gesprek wil. Je bent een slecht mens. Ga weg.

1/9/2025, 10:44:39 PM | 3 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Ik houd van jullie, hoor, maar om nou aangeplante maïs 'natuur' te noemen is wel een beetje vergezocht, natuurlijk. De plant werd al gedomesticeerd toen landbouw nog een hippe jonge trend was, een jaar of twaalfduizend geleden.

1/9/2025, 10:44:08 PM | 0 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Wil je mijn dagboek lezen?

1/9/2025, 10:27:48 PM | 0 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Ik zou kunnen noemen dat het CIDI geen joods instituut is, maar dat is je al tientallen malen eerder uitgelegd. Je bent iemand die Anne Franks dagboek wereldwijd wil censureren omdat je haar verantwoordelijk houdt voor de Palestijnse genocide. Er is geen ruimte voor jou op deze planeet. Verdwijn.

1/9/2025, 10:26:22 PM | 4 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Dat Nike-logo doet meer kwaad dan de held van de Dam ooit gedaan heeft.

1/9/2025, 10:10:25 PM | 0 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Ik had je artikel niet gelezen voordat ik reageerde, en reageerde alleen op de kop. Ik heb het artikel inmiddels gelezen, en het antisemitisme druipt ervan af. Joden en zionisten als één en dezelfde groep afschilderen is jodenhaat pur sang. Ga weg. Je bent hier niet welkom.

1/9/2025, 10:08:36 PM | 3 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

ChatGPT heeft geen medische opleiding en vertelt je alleen wat het waarschijnlijkst is dat je wil horen.

1/9/2025, 10:06:13 PM | 2 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

I've been told that the rich taste like girl cum. Wanna join me for dinner?

1/9/2025, 10:04:07 PM | 1 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Yes, een beetje schreeuwen is allang niet genoeg meer om gehoord te worden door bedrijven en overheden. Ze hadden Schoof met bloed moeten overgieten, of iets dergelijks. Veel beter voor de foto's, en dan hadden we het er waarschijnlijk wel dríé dagen over gehad. Gelukkig leren studenten snel.

1/9/2025, 10:02:00 PM | 0 0 | View on Bluesky | view

Profile picture JanBreurSP.bsky.social (@janbreursp.bsky.social) reposted reply parent

Opening academisch jaar met actievoerders verstoord door Schoof en Brekelmans...

1/9/2025, 3:39:28 PM | 17 3 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Ik geloof niet dat iemand hier op je antisemitisme zit te wachten. Ga weg.

1/9/2025, 9:57:58 PM | 3 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Marijn Sax (@marijnsax.bsky.social) reposted reply parent

🤷‍♂️

image
1/9/2025, 2:10:09 PM | 2 1 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

"We betreuren dit besluit dat we zelf genomen hebben omdat we bang zijn voor kritiek. We betreuren het vooral omdat meer kritiek waarschijnlijk onvermijdelijk is. We zullen in de toekomst betreuren dat we ook voor die kritiek zullen wegduiken. Wat er ook zal gebeuren: wij zullen het betreuren!"

1/9/2025, 9:54:09 PM | 0 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

?

1/9/2025, 9:51:32 PM | 1 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Ik heb er wel ervaring mee, en dat was niet in een verkrachtingsituatie. Ik heb ook ervaring met verkrachting, maar dat was dan weer niet in een pepperspraysituatie. Pepperspray is heel erg niet leuk, en een ontzettend agressief wapen, wat dat betreft, maar verkrachters mogen niet zeuren.

1/9/2025, 9:50:05 PM | 0 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Ik hoop gewoon heel erg dat dit jullie motiveert om graffiti in het Nederlands op winkelruiten te kalken. Ik zou jullie er bíjna toe opruien, maar zo ben ik natuurlijk niet.

1/9/2025, 9:47:18 PM | 4 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Ik vind dat niet het boeiende gedeelte van de vergelijking.

1/9/2025, 9:46:04 PM | 0 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Ja. De punten die je noemt waren zeker niet het punt dat ik wilde maken, dus ik ben weer eens een communicatieve faalhaas. Het punt is: als je tanks hebt doe je iets verkeerd en is het begrijpelijk dat slachtoffers je willen stoppen.

1/9/2025, 7:50:23 PM | 1 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Ik begrijp wat je bedoelt, en had in een eerdere versie inderdaad wat dodelijkers, maar het punt zit 'm niet in of de reactie wel of niet proportioneel is, dus ook met een onderproportionele reactie, die niemand hoeft te triggeren, dacht ik de vork wel duidelijk in de steel te kunnen steken.

1/9/2025, 7:38:54 PM | 0 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Gaat dit over hoelang ze nog naar school moeten, over het moment dat de revolutie uitbreekt, of over de eerste echt grote klimaatramp die West-Europa zal raken met tienduizenden doden en miljoenen ontheemden tot gevolg?

1/9/2025, 7:35:17 PM | 1 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Bijna altijd met tegenzin, soms met een lach en een traan, vaak tegen wil en dank, nooit meer voor geld, maar steevast zonder dat het er uiteindelijk echt toe doet.

1/9/2025, 7:31:58 PM | 1 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social)

Als je het vervelend noemt dat mensen antitankwapens tegen je tanks gebruiken, ben je dan niet een beetje als de verkrachter die klaagt over dat zijn slachtoffers pepperspray bij zich hebben?

1/9/2025, 7:29:33 PM | 2 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

O, in dat geval denk ik dat ongeveer 50 wel een minimum is.

1/9/2025, 6:35:32 PM | 1 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Is je partner poly en geïnteresseerd in me, of gaat het hen helemaal niks aan hoe ik mijn relaties vormgeef of afbaken?

1/9/2025, 6:26:05 PM | 1 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Oké vooruit, dan.

1/9/2025, 6:17:34 PM | 0 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Wat vind je zelf?

1/9/2025, 4:55:08 PM | 0 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social)

Zou er ooit wel eens iemand aan Brabant gedacht hebben om een andere reden dan dat daar nog licht brandt?

1/9/2025, 3:24:33 PM | 3 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Nee, Gertjan heeft zéven volgers en Erikap1 maar twee. Dat zijn duidelijk compleet verschillende personen. Kan niet anders.

1/9/2025, 1:47:02 PM | 1 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Dingen bekladden en zelfs dingen vernielen zijn in het verleden vaak genoeg gezien als vreedzaam protest, niet alleen door het Europees Hof voor de Rechten van de Mens, maar ook door Nederlandse rechters. Er is ook geen mensenrecht dat we nu genieten verkregen zónder dingen te vernielen, trouwens.

1/9/2025, 12:53:40 PM | 0 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Je noemt me een terrorist. Dat betekent dat je zo bang voor me bent dat je door die angst in je dagelijks leven belemmerd wordt. Als ik een bedrijf beklad, neem ik het risico dat ik daarvoor vervolgd word. Ik kan denk ik aan een rechter uitleggen waarom dit noodzakelijk is. Dat is hoe het werkt.

1/9/2025, 12:53:40 PM | 0 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social)

Ik denk dat de overdaad aan crises die we nu ervaren Gods straf is voor dat we Vlaardingen laten bestaan.

1/9/2025, 12:50:36 PM | 1 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Maar als je zegt vreedzaam tegen mij te willen demonstreren, haal je daarmee wel een beetje onderuit dat ik een terrorist zou moeten zijn. Je moet kiezen: ben je zo doodsbang voor me dat het je leven beperkt, of durf je me thuis op te zoeken om m'n huis te vernielen?

1/9/2025, 12:37:41 PM | 0 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Natuurlijk mag je mijn huis onderspuiten als demonstratie, daar is het Europees Hof voor de Rechten van de Mens vrij duidelijk over. Moet je je wel aan al je demonstratieplichten houden en waarschijnlijk aan een rechter uitleggen waarom vernieling gerechtvaardigd was, net als wij, maar verder: ja.

1/9/2025, 12:35:56 PM | 0 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social)

Tata's "Groen Staal" is een illusie. En er zijn gewoon vrij realistische alternatieven al uitgedacht, die de Nederlandse belastingbetaler rijker maken in plaats van tot op het laatste dubbeltje uitzuigen. Waarom bestaat Tata nog?

1/9/2025, 12:33:30 PM | 3 1 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Ik had pas door hoe paranoïde ik van blowen was geworden toen ik er een paar weken mee gestopt was en doorhad hoe paranoïde de mensen om me heen die ook dagelijks blowden waren. Het is echt wel een heftige gedragsverandering. Maar een jointje op z'n tijd is best relaxt, gewoon.

1/9/2025, 12:05:09 PM | 1 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

ACAB includes Chase.

1/9/2025, 12:02:09 PM | 2 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Tegen de uitbuiting en al het geweld in de industrie, tegen het onderdrukken van kennis over wat drugs met je doen, tegen het gevaar van nul controle op de kwaliteit van drugs, en dus vóór legalisatie.

1/9/2025, 12:00:21 PM | 1 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Oei, dat is wel gevaarlijk, bij élke politieke partij, maar zéker bij de PVV, wier stemgedrag consistent in tegenspraak met haar verkiezingsprogramma is, zelfs als de regering naar haar pijpen danst.

1/9/2025, 10:38:04 AM | 1 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Ik steun de boodschap "Stop genocide", ja, dat lijkt me vanzelfsprekend. Ik steun ook acties tegen bedrijven die genocide steunen. Wat voor mens zou ik zijn als ik de belangen van bedrijven boven die van de door hen vermoorde mensen zou plaatsen?

1/9/2025, 10:36:34 AM | 2 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Je noemt me een terrorist. Terrorisme is het inzetten van levensbelemmerende angst als middel om politieke verandering te bewerkstelligen. 'Terror' betekent 'schrik' (afgeleid van het Sanskriet: trásati -> 'beven (van angst)'). Als je niet bang voor me bent, ben ik geen terrorist. Hoera!

1/9/2025, 10:34:14 AM | 0 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Waarom ben je zo bang voor me, dan, eigenlijk, als me niks lukt? En wat heeft het milieu ermee te maken?

1/9/2025, 6:47:59 AM | 0 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social)

Het is nog nooit iemand gelukt om langer dan 2½ jaar een relatie met mij vol te houden. Als iemand dat wereldrecord wil verbreken, zou dat toch een makkie moeten zijn, zou je zeggen. Doen jullie eigenlijk je best wel?!

1/9/2025, 6:46:49 AM | 3 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Als dat waar zou zijn zou het niet iets bereiken, maar iets voorkomen zijn. Doe niet zo antisemantisch. Het is ook niet waar, en het zou ook heel raar zijn als het waar zou zijn. Het is een soort godspositie, die je de PVV hiermee toedicht.

1/9/2025, 6:32:14 AM | 0 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social)

#topo

31/8/2025, 9:41:46 PM | 2 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Weet je waarom mensen op de A12 gaan zitten?

31/8/2025, 6:22:25 PM | 0 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Waarom vraag je dat? Want nu komt het over alsof ik beweerd heb dat ING, de overheid, Tata Steel, KLM en het Rijksmuseum eisen hebben ingewilligd, en al weet ik dat er al aardig wat bereikt is bij vier van deze vijf doelwitten, en dat de vijfde helemaal geen doelwit is, dat is niet iets wat ik zei.

31/8/2025, 5:01:23 PM | 0 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

What do you mean, "join"? When were they ever two separate entities?

31/8/2025, 4:59:04 PM | 2 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Eén van de fijne dingen aan Bluesky is dat het een zoekfunctie heeft. Die is niet perfect, maar levert wel een heleboel antwoorden op je vraag op, als je weet waar je op moet zoeken: bsky.app/search?q=Act...

31/8/2025, 4:56:43 PM | 0 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Ik maak mezelf niet de illusie dat deze ene persoon hun leven omgooit omdat ik een beroep doe op hun menselijkheid, hoor.

31/8/2025, 4:11:37 PM | 1 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Er worden echt best vaak eisen van XR ingewilligd? Waar heb je het over? Lees je geen kranten?

31/8/2025, 4:10:58 PM | 0 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Dat zijn ook mensen. Dan hebben we dus meer overeenkomsten dan verschillen.

31/8/2025, 4:10:11 PM | 0 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Ik vind het makkelijker om te hopen dat er iemand meeleest die hierdoor níét zo'n opmerking maakt.

31/8/2025, 1:22:54 PM | 2 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Ze hadden het specifiek over mij. Het bericht van het Brabants Dagblad ging over de actie in Tilburg, gisterochtend, waar ik met graffiti de tekst "Just Stop Fast Fashion" op wat winkelruiten heb gekliederd.

31/8/2025, 1:22:14 PM | 2 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social)

Soms ben ik in een hele optimistische bui en wil ik weten of dit werkt.

Een screenshot van een gesprek op Facebook onder een bericht van Brabants Dagblad: Pascal De Leeuw kapot slaan die lui.🫡👊 Geert Jan de L'or echt wel 💪💪💪💪. Zulke voegen niks toe aan de maatschappij en kost de belastingbetaler alleen maar geld Olax Torkson Hey Pascal. Ik ben die lui. Weet je zeker dat je mensen op wil roepen om mij kapot te slaan? Er zijn er een hoop die naar je luisteren, de laatste tijd, en je bent daar wel medeverantwoordelijk voor, natuurlijk. Ik ben een 38-jarige man die graag wil dat zijn neefjes en nichtje van 2 tot 8 jaar oud opgroeien in een wereld waarin ze kunnen leven. Jij wil graag dat mensen de lievelingsoom van vier kinderen van basisschoolleeftijd kapotslaat, omdat hij om ze geeft en niet wil dat ze vermoord worden. En dat gebeurt, dan. Omdat jij dat zo stoer roept op Facebook. En dan lig ik ergens dood te bloeden, op een dag. Wil jij het dan aan mijn neefjes en nichtje uitleggen? En snap je dat zij dit op een dag ook lezen? Dat alles wat je hier schrijft voor iedereen leesbaar is, ook voor de nabestaanden van de mensen die je dood wenst? Snap je dat er mensen in therapie zitten omdat jij dit soort opmerkingen op Facebook zet? Mij houdt het niet tegen, natuurlijk. Ik heb niks te verliezen en een betere wereld te winnen. Maar pijn is geen pretje, en de uitvaart van hun favoriete oom gaat best een traumatische ervaring voor de kindertjes worden. En ik ben niet de enige oom die je dit toewenst. Als je dit nu over mij zegt, zeg je het over honderdduizenden andere activisten, en eigenlijk over iedere burger die zich wel eens uitspreekt tegen de overheid. Je normaliseert fysiek geweld tegen de vrijheid van meningsuiting. En mensen gaan daar dood aan. Door wat jij waarschijnlijk als niet meer dan een lollige opmerking ziet. Ik vind het makkelijk om ondanks dat toch van je te houden, want je bent een mens, en ik ben een mens, en dat is alles wat nodig is. Zou je daar alsjeblieft een keer over na willen denken?
31/8/2025, 1:05:52 PM | 8 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Hoe dan ook dankjewel dat je je uitspreekt! Laten we vooral met elkaar hierover blijven praten, en weet dat wij er ook over nadenken, ook al komen we daardoor soms op iets anders uit dan waar jij voor zou kiezen. En kies vooral voor je eigen methodes! Spuit Tilburg onder in het Nederlands!

31/8/2025, 1:04:14 PM | 2 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Het kan denk ik niet perfect voor iedereen. Het blijft altijd zoeken naar een balans, want je kan ook niet alles tweetalig doen. Flyers van Just Stop Fast Fashion zijn altijd in de acht meestgesproken talen in Nederland, maar meer dan dat begint onpraktisch te worden.

31/8/2025, 1:04:14 PM | 3 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Ik ga de feedback doorgeven aan de organisatie, maar ik kan niet beloven dat er echt wat gaat veranderen. Het is wel iets wat vaker genoemd wordt, en wat wel speelt bij mensen voor wie inclusiviteit een thema is: je wil niemand uitsluiten die geen Nederlands spreekt, maar we zijn wel in Nederland.

31/8/2025, 1:04:14 PM | 2 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Prima Tinderbio, dit.

31/8/2025, 10:42:08 AM | 1 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Nou ja, eigenlijk is "Houd nou maar gewoon op met snelle mode" gewoon best veel tekst voor op een winkelruit, ook. Dat speelt ook mee. Laat dat je niet tegengehouden om dat zelf een keertje ergens op te schrijven, alsjeblieft! Als je denkt dat een actie beter kan: doe het beter!

31/8/2025, 10:34:25 AM | 5 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Waarom zie je graag nazi's? Ik doe juist altijd m'n best om te zorgen dat niemand ooit meer nazi's hoeft te zien.

31/8/2025, 8:43:41 AM | 0 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Ik ben erg ziek, dat is waar, maar ik denk niet dat ik degene ben die anderen geweld toewenst - iets dat berucht is om hoe het communicatie verslechtert.

31/8/2025, 8:42:42 AM | 0 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Wat was er ook alweer op 7 oktober? Was dat één van de tienduizenden dagen dat Israël tientallen Palestijnen vermoordde, of was er iets bijzonders met gebombardeerde ziekenhuizen of doodgeschoten journalisten?

31/8/2025, 8:11:30 AM | 0 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Antifascist Antifastfashion (@afafafa.is.teveel.online) reposted reply parent

Wij van Afafafa kunnen verder niet veel anders dan de boodschap herhalen: In tijden van fascisme, genocide en ecocide, wees de verdachte situatie!

31/8/2025, 6:43:15 AM | 5 1 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social)

Op zaterdagochtend 30 augustus heb ik een paar fastfashionzaken in Tilburg met graffiti opgevrolijkt, omdat fast fashion gewoon moet stoppen - als we niet willen uitsterven, tenminste. De politie kon me die ochtend nergens vinden, dus ik heb ze 's middags maar even gebeld. #juststopfastfashion

31/8/2025, 6:27:18 AM | 14 1 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Ik heb nog nooit een alpaca gedate, maar goed, ik kan me voorstellen dat je aan mij moest denken vlak voor je dit postte, dus, eeh, vooruit dan maar?

30/8/2025, 11:13:56 PM | 1 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Niet mijn ontwerp, maar ik heb nog wel een paar duizend van deze stickers in huis, als iemand ze wil?

30/8/2025, 5:20:55 PM | 1 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Antifascist Antifastfashion (@afafafa.is.teveel.online) reposted

"Ik heb geprobeerd het er snel af te halen om klanten niet af te schrikken." Dit gaat niet over slavenarbeid, kinderarbeid of de verwoesting van onze planeet, waar klanten zich niet door laten afschrikken, maar over een beetje rode verf. archive.is/jej5k

30/8/2025, 9:51:51 AM | 9 2 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Welke van de overdrachten bedoel je? Die waarbij gijzelaars doodgeschoten werden door de IDF, of die waarbij gijzelaars en hulpverleners werden gebombardeerd door de IDF?

30/8/2025, 9:04:53 AM | 0 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Ik heb dit gedaan, en in de trein terug een korte verklaring daarover afgelegd. Te lang voor Bluesky, dus maar op TikTok.

30/8/2025, 6:07:04 AM | 3 0 | View on Bluesky | view

Profile picture Marlies ter Voorde (@mtvtjilpt.bsky.social) reposted

Herhaalrijmpje

image
29/8/2025, 9:41:38 PM | 12 5 | View on Bluesky | view

Profile picture Olax (@torkson.bsky.social) reply parent

Ja, dat heeft het Rode Kruis, en toen werd het Rode Kruis gebombardeerd door Israël, weet je nog?

29/8/2025, 9:45:02 PM | 12 0 | View on Bluesky | view